Grå nomader

- Min farsa är hopplös att få tag i! Du vet han tillhör de där grå nomaderna.
Birgitta råkade höra den beskrivningen häromdagen och jag tycker den känns mitt i prick. Så kan det verkligen vara för oss pensionärer. Vi är många som har friheten att ge oss av, som inte längre har jobb som tar tid ifrån oss, även om det förstås gäller att hitta gluggar i almanackan :-) 
Är man skapligt frisk vill man förstås passa på att göra allt man inte hunnit med tidigare. Att dessutom ha husbil eller husvagn gör det lätt att dra iväg med kort varsel. Borde vi ha dåligt samvete för det? Nej, jag säger som i skönhetsreklamen: Vi är värda det.


(We are the grey nomads)


Kommentarer
Postat av: Monica

Klart ni inte ska ha dåligt samvete för det? Varför skulle ni?! Njut ni av era "nya, spännande äventyr" ;)

2009-05-28 @ 11:33:20
Postat av: EVA

Absolut ! Det är ni värda...



Och helt klart ! Tar gärna de gardinerna...hör av dig så kikar jag förbi. Eller kika över hit och se på vår nya vackra skulptur, gjord av Gert & Robban !!! Kaffe finns alltid !

***

KRAAAM EVA

2009-05-28 @ 11:48:40
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Birgitta

Jag tycker att det är väldigt stimulerande att tillhöra "de grå nomaderna" kram Birgitta o Bosse

2009-05-28 @ 11:58:12
Postat av: Anonym

Naturligtvis är ni värda det! Ni har jobbat hela livet och er skatt har försörjt tidigare generationer pensionärer. Nu försörjer vi er ett tag - lev och må och ha det bra!

2009-05-28 @ 21:25:30
Postat av: Gunilla

Det var jag som skrev nyss. Namnet hoppade bort...!

2009-05-28 @ 21:26:54
URL: http://husbyggarens.webbsida.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0