Någon

I ett tidigare inlägg berättade vi om de sex veckors mammaledigt som man har rätt till här i USA. Som tur är får våra tvillingar ha sin mamma hemma längre än så. Policyn i företaget ger modern rätt att ta ut hela sex månaders ledighet. Dock utan lön.
När vi åkt tillbaka till Sverige stannar barnens pappa hemma i två veckor. Efter det är det meningen att mormor ska hjälpa till ett tag. Sen är det sommar och semester.
De två småttingarna kommer förstås inte att behöva mat var tredje timme och dygnet-runt service under så många månader till. De borde bli lättare att ta hand om dem ensam under dagarna så småningom.
Vad som sen händer, när mamman ska börja jobba igen efter de sex månaderna, är inte riktigt klart än. Den privatskola som storasyster går i kan kanske ta emot dem, eller så försöker man hitta en "nanny" eller au pair. 
En nära släkting i Sverge föreslog vi skulle bilda ett "stafettlag" och jobba som nanny och alltiallo en månad var. Kanske det finns ännu fler som vill tillbringa några veckor i varma och soliga Californien?  
 
  
Här slår nu rosorna ut för fullt. De finns i många färger och utseenden, men jag vågar inte riktigt smyga mig in på folks tomter och fotografera. Här är man mer misstänksam mot sådant än vad vi kanske är hemma i byn.
Jag har också undrat ibland vad som skulle hända om treåringen satte sig på tvären när vi är ute ensamma med henne. Hur skulle folk reagera om vi bar iväg en vilt skrikande unge till bilen? Jag tror nog att någon skulle ringa och att sherifferna snabbt skulle vara på plats med tjutande däck och dragna pistoler!  

Kommentarer
Postat av: Christina

.... ja och sen är vi systrar så lika varandra så jag tror knappt att barnen ska hinna märka någon skillnad... ;-) Hälsa alla

2009-03-30 @ 07:49:59
Postat av: Gunilla

Vilken genial idé! "Stafettnanny", det vore väl något att skriva i telefonkatalogen?

2009-03-30 @ 08:28:46
URL: http://husbyggarens.webbsida.com
Postat av: Birgitta

" Stafettnanny " vilken lysande ide..ingen skulle behöva bli utarbetad, utan nya friska tag vid varje byte....................Ha det bra nu

kram Birgitta o Bosse

2009-03-30 @ 09:55:01
Postat av: Börje i Bäzika

Jag kan nog inte ställa mej till förfogande med "stafettnanny" trots det soliga califonien, jag föredrar nog solen i SofieRo/Karlskoga i alla fall!

Men det är klart att någon kan tänka sig detta om resan är betalt och uppehället!

Må väl och välkommen hem!

2009-03-30 @ 12:34:21
Postat av: Annette

Haha men jag då som snart är utbildad förskollärare, hamnar jag inte högst upp på släktlistan? ;)Och jag är otroligt sugen att resa och se soliga califonien!

2009-03-30 @ 17:48:29
URL: http://nettanscityliv.blogg.se/
Postat av: Anna

Så roligt att du hittade mig! Ni verkar ha det riktigt bra i C! Roligt få vara nära sina barnbarn och barn förstår jag. Njut! :) Kram Anna

2009-03-30 @ 23:23:56
URL: http://husetvidkullbacken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0