Missförstånd


Treåringen är hård i magen men vill inte gå på toaletten. Hon vandrar omkring och gruvar sig eftersom det tar ont (eller så tror hon det ska göra ont). Som den kloka gumma jag är försöker jag berätta för min amerikanska sonhustru om min mammas och svärmors huskurer i sådana fall. Att en liten bit tvål instoppad i baken löser upp och hjälper till att få iväg eländet. (fungerar väl som en typ av stolpiller)  
Sonhustrun ser ytterst förvånad ut och frågar ett par gånger om jag verkligen menar där bak.
- Javisst, det hjälpte mina barn.  
Varför tycker hon det verkar så underligt? Jag vet ju att amerikanare kan vara märkvärdigt pryda ibland, men vadå? 
Inte förrän sonen griper in klarar vi ut missförståndet. Sonhustrun trodde jag menade soppa, typ ärtsoppa!  Ridå. (Soup = soppa. Soap = tvål)

Kommentarer
Postat av: Maria, Gregers

Tack för den roliga bolden Henny, jag riktigt såg för mig hur du skulle försöka stoppa in ärtor med fläsk i det stackars barnbarnet och jag med min kissochbajshumor brast ut i hejdlöst skratt, hade innan jag kom till din blogg läst om min dotters ryggbesvär och hon skriver ju också så att man blir glad ibland så det var verkligen läge för gapflabb.

Pröva med mkt smör i maten och då menar jag mkt smör, och lite extra päron och dryck så går det nog till sig, hon vill väl hålla uppmärksamheten lite mer på sig och då brukar ungar i den åldern hålla på sig så att säga.

kraaaaaaaaam

Maria Gregers

2009-03-19 @ 19:28:17
Postat av: Carola

Vilken soppa !

2009-03-19 @ 19:53:25
URL: http://spaningfrantornet.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Tänk så tokigt det kan bli...!

2009-03-19 @ 22:44:43
URL: http://husbyggarens.webbsida.com
Postat av: Morzan

Svar: Ett gott skratt förlänger livet och vi blir nog en hel vecka äldre tack vare missförståndet för vi fick oss verkligen ett rejält gapflabb.

2009-03-19 @ 23:07:28
Postat av: Birgitta

Ja alla sätt är bra utom de "dåliga"

kram Birgitta

2009-03-20 @ 00:13:00
Postat av: Börje i SofieRo

Jag kan inte erindra mej att jag har hört detta! men klart är väl att köttsoppa skulle väl också hjälpa, eller vad tror du?

Annars bara bra här i SofieRo vackra dagar och 10-12 grader i solväggen!

2009-03-20 @ 19:31:52
Postat av: Anna-Märta

Läste om tvålbiten. Min mamma lärde mig använda den, det funkade väldigt bra. Gamla knep ska inte föraktas. Ser att tvillingarna växer och mår bra. Vilken upplevelse att få 2 st. samt att vara där samtidigt. Vårsolen lyser här och det tinar mycket. Ni börjar väl längta hem förstår jag och hoppas att vi få träffas snart.

2009-03-21 @ 17:26:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0