Barbie 50 år


Om Barbie var en människa av kött och blod, skulle hon då se ut så här? Den populära Barbiedockan fyllde faktiskt 50 år i mars. Det firades på olika sätt. Bland annat inreddes ett hus helt i barbiestil i det kändistäta Malibu. Garderoberna fylldes med kläder och 50 par skor och inredningen gick helt i rosa.

 The Pink Bedroom
I New York visade femtio designers upp en collektion barbiekläder i vuxenupplaga och i Italien byggdes en Fiat Barbie utrustad med kristall-klädda navkapslar, fönsterkarmar och antenn. Invändigt är det silver alcantara i klädseln och i handskfacket finns det läppglans i gnistrande färger. Barbie är inte enbart en amerikansk dröm!


Själv har jag en Marilyn Monroe Barbie därhemma som sonen köpt åt mig. Ett samlingsojekt har jag förstått. Gissar att de allra flesta, åtminstone de som är yngre än 60,  har haft en Barbiedocka. Har du eller har dina barn haft någon?
Vill du veta mer fakta hittar du det här: Barbiedockan Det finns också en mängd hemsidor om denna kultfigur. Sök på Google får du se!

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Joodå, nog har jag haft Barbie... och jag har henne kvar! Jag har en variant som har tre peruker i olika frisyrer/hårfärger att byta emellan.

2009-04-01 @ 10:55:40
URL: http://husbyggarens.webbsida.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0