Skrivkonst

Har i dagarna besökt sex olika skolklasser i mellanstadiet och pratat om mitt skrivande. Eleverna fick också göra en egen personbeskrivning innan jag läste en bit i början på min kriminalroman Någon nära dig. Där finns exempel på miljö- och personbeskrivning och den visar hur man bygger upp spänningen redan från början.
Det var hur kul som helst att undervisa igen och ungarna var verkligen med på noterna. De ville fortsätta skriva även när jag måste gå till nästa klass. Jag fick också ett önskemål om att skriva en deckare för ungdomar, och jag tror jag kommer att få läsa många bra berättelser framöver. De har nämligen lovat att maila sina alster till mig. 
Nästa vecka ska jag prata för något äldre människor på Träffpunkten om samma sak. Det ska bli kul det också och det ger mig förhoppningsvis ny energi. Just nu går det nämligen trögt med min nästa bok. Är det sånt som kallas skrivkramp?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0