IKEAIDE´

Vilken kul grej. IKEA i Tyskland byggde upp rummet på omslaget på sin senaste katalog mitt i landets största köpcenter. Allt fanns med, prislappar, logga och omslagstexter. Sedan kunde besökarna låta sig fotograferas där. Ensamma, i par, kompisgäng eller hela familjer. (Klicka på länken och se hur det gick till)
Ett par veckor efteråt kunde de hämta ut sitt personliga exemplar av IKEA-katalogen, med sig själva på omslaget! Roligt för kunderna och smart av IKEA. För ingen slänger väl en katalog där man själv finns på bild, och alla som en gång åkt för att hämta sitt exemplar tog säkert en runda i varuhuset också.
Något för Haparanda att ta efter, jag skulle då gärna ha en sån katalog hemma. Du då?


Kommentarer
Postat av: Roland Hedlund

Hej

Tack för din kommentar på min blogg.

Klart att det skulle vara roligt för folk om dom fick hem en IKEA-katalog med bild på sig själv på framsidan.Kul idè.Det gäller att vara påhittig och hela tiden komma på nya ideer.Det säljer.

Vad gäller mina åsikter på bloggen så känns det bara så jäkla frustrerande att man måste sitta och se på och inte kan göra ett enda dugg- i alla fall inte just nu- för att hindra dessa marodörer i deras framfart.Det är inte bara frustrerande. Det är en skymf mot alla hårt arbetande svenskar som sliter för sitt levebröd.

Ha det så bra

Rolle

2009-01-23 @ 19:24:37
URL: http://rollesatelje.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0