Nästan perfekt


Medan jag bloggar ligger en liten katt och spinner hemtrevligt brevid mig. Jag ser hur hon andas lugnt och avslappnat utan bekymmer för varken möss eller mat på ett fat. Hon är det perfekta husdjuret.
Så kallas de också, de djur man kan köpa som "The perfect pet". Barnbarnet har ett sånt, katten bredvid mig. De finns hundar också. De behöver inte ens rastas. Tänk så bra när det regnar eller är full snöstorm ute. Du kan lugnt sitta kvar i favoritfåtöljen med din bok eller låta en film rulla vidare på TV. Inte behöver de veterinär eller dyr mat heller, de är så nöjda med ett nytt batteri då och då.
Men jag vet en polis som tog död på deras eget lilla husdjur. Antagligen snarkade den för högt eftersom han tog ur batteriet och förpassade doggen till garderoben.

Kommentarer
Postat av: Micke

Kiwi behövde barnvakt i kväll, hon kräver liiiite mer tillsyn än så....

-4, blåsigt, mulet annars bara bra.

//Micke

2009-02-21 @ 22:39:34
Postat av: Gunilla

Visst är det onaturligt? Antingen har man djur - eller så inte. Surrogat av alla sorter vänder jag mig emot!!

2009-02-22 @ 04:27:08
Postat av: Börje i Bäzika

Ja bilen går väl ann!

Men tacka vet jag Wille även om man måste släppa ut den ibland, men inte snarkar han så mycket, men visst är han stor?

Allt väl här oppe -5 grader och snödrev, i SofieRo allt som vanligt, snart flyttar vi ut!

Må väl och hälsa!

2009-02-22 @ 09:30:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0