Bok- och filmtips


En film som jag verkligen kan rekommendera är Marley and Me. (Om livet med och kärleken till världens värsta hund) Jag hade läst boken så jag visste vad som väntade, men jag valde ändå att se den på flyget. Det blev många igenkännande leenden, skratt och en massa, massa tårar. Minnen av egna hundar blev med ens så levande. Som tur var sov min medpassagerare under de sorgligaste slutscenerna ;-)

 
En bok och en film som jag inte skulle ha läst/sett i första taget är Twilight. Vampyrer har liksom aldrig varit något som jag har prioriterat. Men när sonhustrun ordnade filmvisning såg jag den ändå. Och filmen var faktiskt riktigt fascinerande. Så annorlunda och så vackert filmad.  Dessutom med en kärlekshistoria som fängslar romantiska tjejer.  

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Håller med dig om att MARLEY AND ME var sevärd....

I lördags var jag Emma o Linnea och såg den på bio.

Mattias har pratat om den ett halvår, och tyckte att vi borde se den

2009-04-05 @ 21:31:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0