Höjd pension

Nu blir det håll igång i skogen! Vår regering vill höja pensionen med 68 kr. Wow! Då kan vi göra en extra bilresa in till stan, eller till och med unna oss en hamburgare på Tommys. Fast det beror ju på om bensin och mat hinner bli ännu dyrare innan vi har pengarna i plånboken.
Allra helst vill förstås Alliansen att vi ska börja jobba igen. Så jag testade hur det skulle kännas. Jag berättade om vår fina by inför ca 50 personer igår, och det var hur kul som helst. Så nu kan jag tänka mig att sno sådana uppdrag från någon yngre förmåga. Det finns ju en Arbetsförmedling som kan ge henne/honom ett annat arbete, eller.... 
Undrar hur det skulle gå med statistiken om alla vi 65-plussare anmälde oss som arbetssökande? Riskenen, eller chansen, att vi skulle bli överhopade med jobb är nog minimal. Fast vem vet? Erfarenhet är en stor tillgång - och vi behöver inte vara lediga för att föda barn eller Vabba  (vårda sjuka barn)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0