Hockeydebut


Ska man se hockey för första gången är det väl lämpligt att välja en match i NHL? Och varför inte då mötet mellan Anaheim Ducks och Chicago Blackhawks här i Honda Center? En riktigt spännande tillställning som slutade 1-0 till The Ducks. 
 

Den svenske killen Samuel Pålsson skötte sig jättebra och det var något helt annat att se hela rinken på en gång i stället för bara ett utsnitt som man gör i TV. Allt runt omkring var också en stor del av upplevelsen. Nationalsången, inlevelsen hos den stora publiken, barerna och matställena i foajén, för att ta några exempel.
Det visade sig att vi hade fint sällskap. En av våra bänkgrannar bad mig ta ett foto av honom och en vacker kvinna i närheten. Han sa något om "Dancing with the stars" och lämnade mig en e-mailadress dit jag skulle skicka bilderna. Det lät ju lite skumt, men jag plåtade snällt eftersom hon ställde upp.


När vi kom hem fick jag veta att hon var Kristi Yamaguchi, världsmästare och olympisk guldmedaljör i konståkning och den som vann Dancing with the Stars förra året. Det väckte en viss förundran att hon suttit med oss "vanliga" människor. De tyckte också att mannen var bekant på något sätt, men kom inte på vem han kunde vara. (Mailadressen gick till ett företag.)


Kristi Yamaguchis man, Bret Hedican i Anaheim Ducks, spelade sin 1000:e NHL-match och uppvaktades med bild på "Jumbotronen", fin klocka och andra minnessaker.


Då fanns Kirsti och deras två småflickor med på isen. Sen kom de upp till vår sektion och såg ut att trivas bra där.


Kommentarer
Postat av: Börje i Bäzika

Men vad kul att gå på hocky för första gången, lite annat än Piteå mot Munksund!

Säkert en upplevelse bara runt om!

Må väl!

2008-11-29 @ 12:54:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0