Annorlunda julafton

                           image48
Värmen till att börja med, att uppleva +23 i skuggan och stekande sol på en julafton är inte särskilt vanligt för vår del. Faktiskt var det i varmaste laget för en promenad. Men vi skulle besöka bekanta för att byta julklappar så det var bara att traska iväg. Och barnen uppskattade synbarligen att få träffas.
Maten var en blandning av amerikanskt, filippinskt och svenskt. Skinka, köttbullar, sill, Janssons frestelse, ägg med kaviargrädde och Ris á la Malta stod för det svenska. Pan sit och ett flertal efterrätter för det filippinska, en ugnslåda med fem olika ostsorter och pasta var antagligen amerikansk, likaså den honungsmarinerade skinkan och kalkon/anka/kyckling/korven mm. Och gott var det alltihop!
Gudstjänsten i tältkyrkan var förstås på engelska, men psalmer och julevangeliet var desamma som i Sverige. Men att kyrkoherden tar på sig tomteluva vid uttåget, är kanske inte så vanligt. 
Nu är klockan tio minuter i två på natten, så det får räcka med detta inlägg så länge. Ha en skön juldag alla.
 

Kommentarer
Postat av: Monica

Kul att det blev så bra julafton. Här har vi också haft det jättebra, ätit mycket och fått alldeles för mycket julklappar :) Tyvärr är jag väldigt förkyld så jag uppdaterar min blogg när jag orkar, kanske imorron...
Kram

2007-12-25 @ 18:43:25
URL: http://monicalivingedge.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0