Min plats

 
En vacker höstdag som den här gör mig mer medveten om min plats på jorden. Jag tänker på vilken lugn del av världen jag råkade födas på. Speciellt nu när bränder, orkaner, översvämningar och torka plågar andra människor runt om i världen. 
Här har vi fyra årstider som alla har sin tjusning, och är förskonade från våldsamma naturkatastrofer. Hitintills i alla fall. Vad den globala uppvärmningen kommer att innebära för vår del vet väl ingen. Kanske bara skönt Medelhavsklimat. Men hur kommer det att bli i den övriga delen av världen? Är det bara början på en katastrof vi ser?
Det där blev dystert. Måste nog koka mig en kopp kaffe och sätta mig i solskenet ute på farstubron och njuta av tillvaron en stund till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0