Qigong

    
Under flera år har jag tränat yoga och mått utomordentligt bra av det. Men nu i höst ska jag testa senior-qigong istället. Delvis är det en prisfråga: ett terminskort på Iyengar Yogaskolan i Piteå kostar numera 1350 kr, för en termin qigong betalar jag bara 150 kr.
Nu har vi haft två lektioner och det känns som om det är något som passar mig. Jag kan ju alltid varva med några yogaövningar hemma om jag känner för det.
Här i Sverige har qigong de senaste åren blivit allt mer omskrivet, vanligt och uppskattat. Över hela landet startas kurser för intresserade i alla åldrar - framför allt för äldre som på ett enkelt och skonsamt sätt kan träna koncentration, smidighet och balans.

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Det låter intressant,du får visa någon gång hur det går till (kan varva det med Yogan)

2009-10-07 @ 15:45:35
Postat av: Monica Goossens

Ja qi-gong är jättehärligt...höll på med det under några år, men kom av mig (synd!)

Har nu provat qi-ball oxå....och gillar det med.

2009-10-07 @ 20:00:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0