Hushållsnära


Undrar om rensning av gamla prylar kan räknas in i Hushållsnära tjänster? Jag menar, kan man få bidrag till att hyra någon utomstående till ett av det svåraste jobb jag vet? Tänk om denna person kunde sortera i den allmäna röran hos oss och bara lämna kvar det alla nödvändigaste. Inget "bra-ha" skräp, inga nostalgiprylar, inget "jamen det är ju inget fel på den här", skulle få finnas kvar.
Själv är jag hopplös i det fallet. Jag har så svårt för att slänga saker som eventuellt kan komma till nytta eller glädje nån gång - så småningom. Men det är jag väl inte ensam i världen om?

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Håller med dig om att det är svårt, man måste vara på ett "speciellt" humör om det ska hända saker men det är inte ofta man får det rycket



Håll ut......... gör en andra o tredje rensning när du har gjort den första

2009-10-22 @ 13:37:31
Postat av: Syrran Christina

Ett bra tips, flytta efter högst 20 år på samma ställe, till ett mindre boende. Då ryker allt som inte är livsnödvändigt vare sig man vill eller inte :-)

2009-10-22 @ 15:27:27
Postat av: Monica

måste vara ett släktdrag, jag har märkt samma tendenser trots mina unga (!) år.. Däremot finns det ju faktiskt saker som har visat sig bra att ha, läs: skor, kappor m.m. Och ibland är just de sakerna preciiiis slängda :P

2009-10-22 @ 17:39:38
Postat av: Gunilla

Christina har rätt: flytta! Eller "låtsasflytta": Bär ut precis allting ur ett rum. Passa på att kolla om något i rummet behöver renoveras/målas/tapetseras. Bär sedan tillbaka EN SAK I SÄNDER med frågorna: "Behöver jag det här?" eller "Älskar jag det här?", och bara det som får ja på endera frågan ska in igen! Resten säljs, skänks eller slängs. Feng Shui är skönt! (Jag har några bra rensa-i-röran-böcker som du kan få låna om det tar emot... ;-)

2009-10-23 @ 17:47:15
URL: http://husbyggarens.webbsida.com
Postat av: Henny

Jag tror ni har rätt angående flytt. Men för oss blir det mer ditt råd om att flytta ut grejerna. Det är just det vi måste göra inom kort då köksgolvet ska bytas. Men jag gruvar mig för att sätta igång :-(

2009-10-23 @ 18:32:53
Postat av: Gunilla

Lite i sänder!! Jag tar en flyttlåda om dagen, du tar en hylla eller en kökslåda. Då blir det klart så småningom!

2009-10-23 @ 19:40:23
URL: http://husbyggarens.webbsida.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0