Snart flyttar vi

Om jag bodde i min vän C:s läckra lägenhet hade namnet på den nya bloggen varit självklart. Då hade det givetvis blivit Tornugglan!
Den grå nomaden låg också bra till, men skulle ha passat ännu bättre för ett år sedan. Då var vi knappt hemma mer än en vecka åt gången.
Dinosaurien tyckte jag var att ta till och Elsta skulle nog av misstag tas för Elsa.
Ofärgad gav mig en hint, men man vill ju inte bli tagen för rasist. 
Återstod lo bland era förslag. Jag gillar verkligen det djuret och har ett par speciella minnen förknippade med det, bland annat att jag sett ett vilt sådant, både  länge och på mycket nära håll. Mäktig upplevelse kan jag lova. 
Men lo som bloggnamn är för kort, och lodjur skulle locka enbart jägare. På latin blir det också fel, det är nämligen Lynx Lynx. Det associerar nog de flesta med en skoter.
Själv känner jag mig faktiskt som en pantertant ibland. Eller en rätt så klok uggla. Men det finns ett annat bloggnamn jag funderar på. Ska ge det lite tid att sätta sig, och om det känns bra flyttar vi gemensamt över till en annan bloggadress inom kort.   

 

Kommentarer
Postat av: Syrran Christina

Ska bli spännande att höra vad du kommit fram till. Om du lika byter blogg, hitta någon utan reklam, det är så enerverande! Trevlig helg på er båda... vi hörs

2009-11-06 @ 09:05:49
Postat av: Morzan

Jag håller med om reklamen, men vill jag slippa den får jag betala :-(

2009-11-06 @ 09:24:58
Postat av: Syrran Christina

Nej, nej, det finns andra som både är utan reklam och ändå gratis. Min blogg t ex. (blogspot.com)

2009-11-06 @ 09:45:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0