"Saxat" ur Aftonbladet (uppdaterad)

 
Bränderna i Australien har dödat minst 181 personer och  tusentals djur. Mitt i förödelsen fick David Tree ändå uppleva en liten ljusglimt. Brandmannen räddade tillsammans med sina kollegor livet på koalan "Sam" som skadats i en av bränderna som ödelagt skogen.
Räddningsarbetarna var ute för att leta efter uppblossande bränder när de fick syn på den haltande koalan som led svårt av brännskadorna på sina tassar.
- Jag stannade bilen, hoppade ut och följde efter. Då vände han sig om, satte sig på baken och tittade på mig med en min som sa "hjälp mig", serättar Tree.

David Tree som har tidigare erfarenhet från koalor, och vet att de inte alltid är de vänligaste djuren, ropade efter en flaska vatten som han matade "Sam" med.
- Han drack helt naturligt och fortsatte att sträcka sig efter flaskan som ett spädbarn, det var fantastiskt, säger Tree. Hur solskenshistorien slutade: "Sam" som visade sig vara en hona togs om hand av djurskyddsmyndigheten och uppges må bra.

PS. Vill ni veta hur det gått för den lilla koalan som räddades av brandmännen?
Läs här:
Sam har fått en vän
.
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0