Skilda världar


Har du sett programmet Svenska Hollywoodfruar på TV3? Av en ren slump hamnade jag mitt i den första sändningen och trodde först att det var en fejkad komedi. Men när självaste Paul Anka dök upp i programmet måste jag inse att det var på riktigt.
De tre fruarna, och särskilt Anna Anka, lyckas verkligen underblåsa bilden av den arroganta nyrika bimbon. Och att bekräfta den svenska dumma blondinen förstås.
Är jag bara avundsjuk? Nej jag tror inte det. Visst vore det skönt med en massa pengar på banken, men det liv som visas upp i programmet verkar inte vara mycket att stå efter. Se själv på måndagkväll ifall du missat det tidigare. Jag tycker mitt eget liv som svensk pensionär är mycket rikare på sitt sätt. Ingen status att leva upp till, ingen avundsjuka och inget jagande efter att synas och vara värst.  

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Har sett programmet...hon som fick besök av sin bror från Sverige verkade vettigast av dem

kram

2009-09-24 @ 11:15:23
Postat av: Morzan

Det håller jag helt med om, även om hon framstod som ganska löjlig och barnslig i det första programmet. Hon hade sagt något elakt om en väninna och var dörädd för att denna lady inte skulle komma på det tjejparty hon skulle ha.

2009-09-24 @ 11:41:38
Postat av: Maria, Gregers

Jag har inte sett det men hör hur många unga häcklar just denna Anna Anka ( gift med Paul?)för hur dum = osmart hon är. Trist då det ska vara nåt att göra TV-program om. Men det är väl ganska typiskt reklamfinansierade kanaler, mycket skit.

2009-09-24 @ 16:53:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0