Olika som bär


( blueberries and lingonberries)

 
(raspberries)  
I november har vi varit förlovade i ett halvt sekel. Den 17 september gifta i hela 49 år. Även om vi är olika som bär (flinar) är vi för det mesta lyckligt gifta ;-)  Givetvis har vi fått kompromissa många gånger, men vi håller fortfarande ihop. En av våra olikheter belystes de här senaste dagarna.
I går gjorde jag en massa ärenden, fikade på stan med dottern, kollade lite på affärer och besökte bekanta. Det tycker jag är avkopplande och stimulerande. 
Idag är Farzan ute i skogen, något som han gillar helt och fullt. Att gallra och att ta reda på träd som blåst omkull ser han närapå som ett nöje. Och senast han var ute på skiftet kom han hem med 35 liter lingon och ett par liter blåbär.
Eftersom han absolut inte gillar att shoppa, och jag är rädd för att bryta lårbenshalsen i skogen, delar vi alltså på oss då och då. Det fungerar till bådas belåtenhet.


Kommentarer
Postat av: Birgitta

Och min man han plockar inte bär annat än i mitt sällskap.....

2009-09-01 @ 16:49:13
Postat av: Eva Norberg

Ååå vad det låter härligt! Kanske receptet på livslång lycka? Så vill jag också ha det i framtiden... Ulf med sitt sportande och jag med mitt skapande och så möts man däremellan kring något gemensamt intresse. Tack för dina livsviktiga råd!

Kramar från Eva

2009-09-02 @ 20:10:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0