Indiansommar

Ännu en skön sommardag. Men den kändes fel på något sätt, det är liksom inte läge för solande eller bad i havet i mitten på september. Istället tog jag en promenad ner till byns affär och svettades grymt i min långärmade tröja och jeans.
Man kunde förstås ha myst i skuggan med en bok eller så, passat på medan det fortfarande är Indiansommar, men istället åkte vi till stan och gjorde undan en massa ärenden. Bland annat ett inköp av en liten behändig extra frysbox i stället för den stora som pajade i våras. 
Frysen som hör till den kombinerade kylfrysen räcker inte riktigt till alla gånger. Du har väl hört ordspråket: När det regnar manna har den fattige ingen sked. Då kan man inte utnyttja extrapriser och t ex spara grönsaker när det är gott om dem.
Men nu kan vi köpa in filead lax och flytta över de djupfrysta bären för att få mer plats i köksfrysen för andra varor. Det bor nog en liten hamster i mig den här tiden på året :-D  

Kommentarer
Postat av: Maria, Gregers

Ja, är det inte konstigt det där med hamstrandet, och den här årstiden känner jag mig så rik så fort jag stoppar in nåt i frysen och det är en härlig känsla. I dag blev det förvälld smörsopp, plockad på f.m.

kram

2009-09-16 @ 17:34:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0