Förberedelse

   
En skål med närodlade väldoftande äpplen på bordet och en rönn full med klarröda bär påminner mig om att hösten är här och att det har blivit dags att förbereda allt inför den långa vinter som kommer.
 
 
Det betyder att guldfiskarna i dammen flyttas till sin stora behållare i garaget, den röda näckrosen hamnar i källaren, potatis och morötter ska upp ur jorden och uteblomkrukorna tömmas. Det känns lite vemodigt, sommaren har gått så fort. Jag tror faktiskt att jordklotet snurrar allt snabbare för varje år som går. Är det bara jag som har upptäckt detta fenomen?



Kommentarer
Postat av: Maria, Gregers

Nej jag håller fullständigt med dig, tiden går bara fortare och fortare, hinner inte med

kram

2009-09-20 @ 07:01:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0