30 december


Idag är det den näst sista dagen av året 2008. En dag för tankar om det som varit och funderingar på vad som kommer. Går vi mot ett ljusare tider när det gäller situationen i världen? Löser vi de ekonomiska problemen och klimathotet, kommer världens folk att hålla sams och satsa sina resurser på bättre saker än krig och terror?
Låt oss hoppas det, även om det ser mörkt ut just nu. Jag tror det är väldigt viktigt att vi alla gör vad vi kan och vad vi orkar med. Fall inte i fällan "det lilla jag gör har ingen betydelse". Som bekant kan droppen urholka stenen och många bäckar små kan tillsammans bilda en stor å - och till sist ett mäktigt hav. Så hjälp till att kämpa för att ge alla ett bra liv på den här planeten!

Kommentarer
Postat av: Kalle

Enkelt! Börja med att ringa dina ovänner, ta sen cykeln,bussen eller apostlahästarna till närmsta affär och shoppa loss ordentligt. Passa samtidigt på att skänka en rejäl slant i någon insamlingsbössa för nödlidande barn i världen.

2008-12-30 @ 15:17:20
Postat av: Maria, Gregers

ÅÅÅÅÅH vilka kloka ord och dom gläder mig verkligen, skönt att hitta stöd för sånt som verkligen är viktigt hos nära och kära.

Jag önskar FRED PÅ JORDEN OCKSÅ, hoppas kan man ju alltid och jag tror att positiva tankar hjälper!!!!

KRAAAAAM och Gott Nytt ÅR

Maria, Gregers

2008-12-31 @ 08:13:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0