Påbackad eller påkörd


Jag hade parkerat bilen vid ICA inne i stan medan jag var på Qi Gong-träning. När jag backade ut från min ruta kom en bil svängande in på parkeringen. Det blev en lätt sammanstötning och små (men säkert dyra) märken på båda fordonen. Den andre föraren påstod att han hade hunnit stanna och att jag backade på honom.
- Man får inte backa ut i farleden utan att se sig för, menade han.
Jag tyckte att jag sett efter och att han körde på mig medan jag höll på att ta mig från platsen. Funderade en kort stund på att ta dit polisen, men tänkte jag att de givetvis struntar i en sån bagatell.
Det slutade med att vi gav varandra namn och telefonnummer och att han skulle kontakta sitt försäkringsbolag. Var det fel? Hur skulle du ha gjort?

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Det är svårt det där, men han ska ju inte klara sig för att han bestämt förnekade att han var orsak till det hela.(är nog inte många som erkänner sin skuld)

Men jag skulle nog ha gjort som dig,vad kan poliserna göra annat än lyssna till vad ni säger

2009-09-30 @ 17:14:03
Postat av: Inger & Rune

Beklagar verkligen det inträffade, men förklara ordentligt för försäkringsbolaget för vi tror att det är den som är inne på parkeringen som har företräde.

2009-09-30 @ 17:56:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0