Imponerande


Vi stod och beundrade rosenbusken, som fortfarande är alldeles full av knoppar och väldoftande blommor, när det med ens hördes ett ivrigt trumpetande uppifrån. I en jättestor plog kom 60 tranor flygande ovanför oss. Ja, du läste rätt. Vi räknade och kom fram till 60 individer. Mycket imponerande syn ska jag säga!
Plötsligt började tranorna cirkla runt i konstiga mönster, ibland i mindre ringar och ibland nästan hjärtformat, högt uppe i skyn. Väldigt konstigt.
Först efter en kort stund förstod vi varför. Då kom ytterligare 26 tranor flygande i två mindre grupper, kanske årsungar som inte riktigt hängde med.
När dessa var framme cirklade alla tillsammans ett tag och försvann sedan mot söder, i en plog rakt in i solen.  

Kommentarer
Postat av: Inger & Rune

Jag såg samma fenomen på himlen med tranorna, helt fantastiskt, samt en stor plog då dom flög vidare mot söder. Vilken fin höstdag. Kram Inger

2009-09-14 @ 13:05:44
Postat av: Anonym

Jag cyklade förbi en rosenhäck idag och registrerade nästan omedvetet att den doftade så gott ... i mitten av september

2009-09-14 @ 17:15:08
Postat av: Syrran Christina

... hur kunde namnet falla bort, jag hade ju fyllt i det :-)

2009-09-14 @ 17:17:07
Postat av: EVA

Jag fick ihop till 107 stycken !!! Helt underbart vackert...



***

KRAAAM EVA

2009-09-14 @ 22:29:27
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Och vi såg en JÄTTEFLOCK kanadagäss. Katterna satt vi fönstret och såg på "TV" och längtade ut... Tänk att se så mycket god mat flyga förbi och bara få titta!

2009-09-14 @ 22:32:17
URL: http://husbyggarens.webbsida.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0