Tänk efter före...

                     

En olycka händer så lätt. Under de senaste veckorna har jag själv varit snubblande nära vid flera tillfällen, men klarat mig med nöd och näppe.
När nu Lars Lindvall från Räddningstjänsten kommer för att beätta om vad man själv kan göra för att undvika olyckor kommer jag att se, lyssna och lära. 
Jag vill inte se vårt hus brinna upp (eller är det brinna ner), vill inte falla, bryta lårbenshasen, en handled eller något annat som gör mig handikappad. Det är så förskräckligt onödigt!
Men skulle det hända en olycka trots allt, om den drabbar mig eller någon annan i min närhet, vill jag vara väl förberedd på hur jag ska agera. Det kan ju vara livsviktigt.
Lars Lindvall informerar i Kustkyrkan i Jävre, måndag den 26 oktober, klockan 14.00. 
Du är också hjärtligt välkommen att lyssna och ställa frågor till honom.   

Kommentarer
Postat av: Birgitta o Bosse

Det låter också intressant. Vi kommer nog dit

2009-10-25 @ 17:51:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0