Obama


Barack Obama kommer att tilldelas Nobels Fredspris. Väldigt oväntat för många. Och säkert kontroversiellt. Han är så ny på posten som USA:s president och har ärvt så många stora problem - där även krig ingår. Priset får han förstås för att han verkligen försöker hitta fredliga lösningar, bland annat i Mellanöstern.
Vi befann oss i USA under valrörelsen och när han senare installerades som president. Det var verkligen en spännande period. Vi har också läst hans memoarbok, Min far hade en dröm, och tycker han är otroligt intressant och förtroendeingivande. Man får hoppas att han kan driva genom sina egna drömmar om ett mer jämlikt samhälle, och att han klarar sin mandatperiod med livet i behåll. (Inte så alldeles självklart) 
Obama-tröjan som sonen i LA försöker fixa åt mig blir allt mer åtråvärd :-)   

Kommentarer
Postat av: Carola

När jag satt i Sunderbyn på sjukhuset och väntade på att man skulle ta bort gipset på min arm läste jag Obamas 2:a bok "Att våga hoppas". Mycket bra.

Mannen är extremt välutbildad !

2009-10-09 @ 18:01:23
URL: http://husbilsresa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0