Oväntat?


Var det en slump att jag la kameran i bilen! Eller fanns det en speciell mening med det? Och varför körde jag ner till rastplatsen vid fyren? Jag var ju på väg hem.
På rastplatsen stod ett enda ekipage, ett danskt par i en Hymer husbil. Hon var iförd en sälskinnspäls och en rolig filtmössa. På håll som hon ut som någon av Tove Janssons sagofigurer.
Sällan har jag fått en så spontan kontakt med en människa. Hon och jag pratade länge om en så vitt skilda saker som hur det är att bo i Jävre, invandrarpolitik, huspriser, våra kamerors för- och nackdelar, gamla och nya husbilar, och nordnorska turistorter. Hon tyckte absolut vi skulle göra ett besök i Kirkenäs vid tillfälle. Paret hade varit vid Nordkap nio gånger, men var nu på väg till Rovaniemi i Finland.
Vi hade säkert kunnat stå kvar ett bra tag till, det var som om vi känt varandra länge. Men det blev lite kyligt efter en halvtimme, så vi skildes åt med en kram och "det var intressant att få pratas vid".     

Kommentarer
Postat av: Birgitta o Bosse

Va duktiga dom är som är ute,den här årstiden. Men å andra sidan har dom ju allt dom behööver med sig. Hon var väldigt bra rustad för höstkylan.

Kul med nya bekantskaper

2009-10-29 @ 16:40:00
Postat av: tvillingmamman

vilken häörlig bild, den får mig att längta till vintern!

2009-10-29 @ 17:06:05
URL: http://towebomaan.blogg.se/
Postat av: tvillingmamman

oj det var långt bort, =/

jaa men kika in senare, de tycker jag du gör rätt i!

2009-10-29 @ 17:21:12
URL: http://towebomaan.blogg.se/
Postat av: paulina

hejsan allt bra ?

kraam

2009-10-29 @ 17:21:30
URL: http://paulinabladh.blogg.se/
Postat av: Börje i Bäzika

Kunde du låta bli att bjuda hem dom till er enkla boning?

Alltid roligt med nya bekanskaper

2009-10-30 @ 14:57:41
Postat av: Morzan

Hade inte farzan varit i fullt jobb i garaget hade jag alldeles säkert bjudit hem dem på kaffe.

2009-10-30 @ 15:58:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0