Supergott


Med viss möda gick det att kränga majskycklingen på ölburken. Tur att kycklingen var stor och burken liten. Det såg smått makabert ut när de stod där, som halshuggna människokroppar närapå, nästan kul att det råkade vara Halloween :-)
Sedan fick kycklingarna stå utomhus på gasolgrillen, på lägsta värme, i 90 minuter. Under den tiden förångades ca hälften av ölet inuti kycklingen.


Men så överglänste också smaken och saftigheten det mesta vi ätit i kycklingväg. Supergott till ungnsbakade rotsaker, klyftpotatis och sallad.
I salladen ingick grönsallad, ärtgroddar och en konstig pyramidformad grön läckerhet som smakade ungefär som blomkål. Jag kommer tyvärr inte ihåg vad den hette, men visst är den ett naturens underverk? 


Kommentarer
Postat av: Birgitta o Bosse

Måste man ha den där ställningen för att göra kycklingen???

Det såg ju väldigt läcker ut säkert saftig o god

2009-11-01 @ 19:32:35
Postat av: Morzan

En händig person kan nog bygga en ställning själv, men jag tror man måste ha den för att hålla upp arrangemanget kyckling+ölburk.

2009-11-01 @ 19:39:51
Postat av: Sonja

Jag kan inte sluta undra över vad den sista bilden föreställer? En sådan vill jag ha mitt vardagsrum redo att knapra på till jul!

2009-11-01 @ 20:58:10
URL: http://sonja.bubbleroom.se
Postat av: Syrran Christina

Låter spektakulärt, säg till nästa gång så kommer vi och tittar (avsmakar) :-)

2009-11-01 @ 22:42:55
Postat av: Gunilla

Kålen heter Romanesco.

Det där med kycklingen måste man ju testa. Hade ni lock över grillen så att det blev som en barbeque, typ?

2009-11-04 @ 22:09:28
URL: http://husbyggarens.webbsida.com
Postat av: Morzan

Vi stängde locket över de kycklingar som grillades, så det borde gå göra samma rätt i ungnen - om den är tillräckligt hög. Man får väl försöka gissa sig till hur många grader varmt det ska vara.

2009-11-04 @ 23:09:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0