Inhopp


( Back in school to talk about writing) (Bilden publiserad med tillstånd av lärare och elever)
I går var inte formen den bästa, hade ont i huvudet och blödde till och med näsblod ett par gånger, något som jag inte gjort sedan jag och brorsan slogs när vi var små. Och det är väldigt länge sedan. 
Det var med viss bävan jag åkte till högstadieskolan i morse för att hålla lektioner i fem olika klasser. Ämnet? Mina böcker och hur det är att vara författare. Skulle alla ungdomar i åttan tycka att det var värt att lyssna på? Skulle jag klara av att hålla igång en klass? Tänk om blodet började forsa igen mitt under en lektion!
Hör du till dem som tycker tonåringar är skräniga, ouppfostrade drasuter som halvliggande pratar i mobiltelefon med mössan nerdragen över öronen? Då skulle du ha varit med mig idag. Jättefina, intresserade och motiverade ungdomar lyssnade och sen snällt deltog i en övning i att göra egen personbeskrivning. Inga mössor eller kepsar på och ingen mobil i sikte.
Allt gick bra och jag blev helt klart imponerad av killarna och tjejerna. Dessutom var det roligt att träffa en mängd f d kollegor som ambitiöst jobbar vidare i ett yrke som är så stimulerande och ändå så svårt.
En aning trött, men mycket nöjd, avslutade jag författarbesöket med känslan av att det nog ändå finns hopp för mänskligheten :-) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0