Avskedslunch


(Lunch at a Japanese restaurant)
Allt på O´Namis restaurang i Lake Forrest var supergott och det fanns massor av spännande rätter att välja på, bland annat sushi. Det ovanligaste var en glass framställd av grönt te. Ja, just det, du läser alldeles rätt, glassen var tillverkad av te! Det låter väl inte så där frestande, men den gröna glassen var faktiskt riktigt god.
Som du antagligen insett tycker jag att det är intressant med mat. Gärna nya rätter och spännande ingredienser. Därför kommer presenten vi fick idag att komma till stor nytta. Flera tjocka matmagasin med mina "TV-idoler" inom matlagningskonsten. En massa recept mm. Bra-ha-sak på vägen hem då jag inte klarar av att sova i en flygplansfåtölj.

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Så ni är på hemväg? Ni kommer ju hem till den härligaste tiden på året... Hur klarar sig familjen utan er nu då? Inte ska väl tvillingarna börja på dagis 6 veckor gamla?

Jag har ätit sorbet på Earl Grey-te en gång i Strasbourg, och det var också mycket gott. Det lär till och med finnas vitlöksglass!

2009-03-29 @ 18:04:35
URL: http://husbyggarens.webbsida.com
Postat av: Henny

i ett matprogram här i USA besökte man en restaurang där ALLT hade vitlök som en ingrediens, även efterrätten. Jag tror den var just glass.

2009-03-30 @ 04:07:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0