Silver och guld

I går firade min yngste bror och hans hustru sin silverbröllopsdag. Helt otroligt att det gått 25 år sedan de gifte sig. Nu bjöd de oss på middag med exakt samma meny som då. Det smakade förstås bra och det var extra roligt att vi sex kvarvarande syskon med äkta hälfter fick tillfälle att träffas samtidigt.
Nästa år firar vi själva guldbröllop och min yngsta systers silverbröllop. Alla vi sex syskon är fortfarande gifta med samma kvinna, respektive man. Inte alltför vanligt numera. Man blir lite sentimental vid tanken. Tydligen har vi alla lyckats hitta rätt person att leva tillsammans med. För det kan väl inte vara så att vi är väldigt lätta att ha att göra med ;-)

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Vi glömde att fira vår silverbröllopsdag! Men vi får väl ta igen det på guldbröllopet - då är vi 79 år, så om Gud vill så... Det är så i våra släkter också, ingens föräldrar, syskon eller kusiner är skilda, utom makens yngsta syster som inte hittat den rätte än. Jag tror att det beror både på att man har lätt att komma överens med de flesta, och att man helt enkelt bestämt sig!

2009-06-10 @ 20:08:17
URL: http://husbyggarens.webbsida.com
Postat av: Maria, Gregers

NJAAAA det skulle jag väl inte säga precis, att ni syskon är lätta att leva med!!!! skämt åsido ni är speciella precis som vi svågrar och svägerskor som är gifta med er och jag tror att bägge parter har velat hålla ihop p.g.a. det du säger, nånstans så var vi alla rätt för varandra.

Jag har läst en klok människa som skrev att man söker sig till den person som kan stimulera de sidor jag vill, eller behöver, utveckla hos mig själv och det tror jag stämmer på oss i alla fall, 2 lika envisa som bägge behöver lära sig mer ödmjukhet och i varann fann vi vår överman. Så nu gäller det bara att fortsätta lära sig för jag tror inte nån av oss hinner bli tillräckligt ödmjuka i detta liv.

kram och tack själv för att ni kom.

maria, Gregers

2009-06-11 @ 15:06:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0