Porjus

Samhället Porjus fyller 100 år. Det firas med många olika arrangemang under hela året. Mest aktuellt för vår del är Fallens Dag den 5 juli. Då öppnas dammluckorna så vattnet kan forsa fritt, inte obundet som förr naturligtvis, men mäktigt ändå. Det anordnas också en stor folkfest där bland annat Roger Pontare ska uppträda. 
Vi kommer också att finnas med. Inte på stora scenen förstås, men i samma monter som Arkivkommittén. Beskedet kom igår, man vill att jag ska finnas där och sälja mina böcker. Gissa om det kändes bra?  
Allt beror förstås på att mina två första böcker till stor del handlar om Porjus. Både Skärvor och I denna ljuva sommartid är romaner med verklighetsbakgrund. Min morfar arbetade som vattenrallare och mormor ligger begravd på Porjus gamla kyrkogård alldeles vid älven. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0