Äntligen

Idag har vi kört en massa skräp till soptippen, köpt nya campingstolar till husbilen, och låtit doktorn skära bort ett par "födelsemärken" som kliat. Av någon anledning har detta funnits på "måste-göra" listan ett längre tag, så det känns bra att äntligen ha det gjort.
Födelsemärkena satt alldeles under vänstra bröstet och irriterades antagligen av behån. Nu finns där sex styng istället, så det blir till att vara modern och sluta använda behå! (ett tag) Tre sprutor bedövning behövdes det innan känseln försvann så de kunde börja skära. Nu ska proven skickas för analys och förhoppningsvis var de helt ofarliga.
Lustigt nog visade det sig att den unga doktorn gått i samma byskola som jag, och hennes praktikant var en elev från den skola där jag har jobbat. Vi kände faktiskt igen varandra fast det var några år sedan. Det blir en ganska rolig situation när perspektivet lärare - elev byts mot patient - läkare ;-)

Kommentarer
Postat av: Maria, Gregers

Ja visst är det en kosntig känsla? Jag har ju provat på den många gånger då jag legat på lasarettet och haft mina gamla elever som vårdare, jag har en känsla av att dom tycker det är lika konstigt. Men huvudsaken är ju att det blev bra männsikor av dom och det tycker jag verkligen, jag har ju jobbat med hundratals av mina elever och dom har varit jätte fina allihop.

ha nu en skön helg och njut av sill och snaps och gott sällskap.

det ska vi

kraaaaaam

2009-06-17 @ 17:21:15
Postat av: Börje i SofieRo

vad bra att få det gjort med kirurgingreppet!

En klar fördel med BH löst mode är att man blir så slät i hyn i ansiktet!

2009-06-18 @ 21:27:10
Postat av: Börje i SofieRo

vad bra att få det gjort med kirurgingreppet!

En klar fördel med BH löst mode är att man blir så slät i hyn i ansiktet!

2009-06-18 @ 21:29:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0