Hjärnpåverkan

De väntade tvillingarna växer som de ska och alla prover är bra än så länge. Nu i 28:e veckan väger de tillsammans mer än vad deras storasyster gjorde när hon föddes. Det blir förstås tungt att bära på och eftersom de är livliga småttingar har mamman svårt att sova. Och det finns ytterligare ett problem.
-  Min mage växer och blir jättestor, men min hjärna krymper i samma takt, påstår hon.
Det händer att barnens pappa kallar sina blivande barn Einstein och Twinstein. På skoj får vi verkligen hoppas!
Men tydligen är det inte ovanligt att en stor del av den blivande mammans egen energi går åt till det som växer i magen. Kanske är det naturens eget sätt att värna om kommande släkten.
- Det känns som om man befinner sig i en bubbla, har någon förklarat. Och i en av de bloggar jag läser berättade en annan mamma att hon postade en flaska juice i stället för ett brev p g a att hjärnan hade krymt till en ärta!
För egen del kan jag inte minnas något sånt. Kanske inte så underligt med tanke på att det är tjugosju år sedan sist. Det kan också bero på att hjärnan fick bestående skador i form av minnesförlust ;-) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0