Mer om kungabesöket


Som synes var vi många som ville vara med vid kransnedläggningen. Eller var skälet att vi ville se kungafamiljen livs levande? Jag tror nog att det var det senare i de allra flesta fall. 


Dessa helt otroliga musiker inledde dansuppvisningarna på scenen. Väldigt suggestivt med ett enbart rytmiskt och samstämt trummande, iklädda vita masker och svarta slöjor som virvlade i vinden. Det var svårt att se om det var kvinnor eller män bakom maskerna
.  

Vem är hon närmast kameran? Eller är det en han? Iklädd välsittande grå kostym och svart t-shirt, utan tillstymmelse till smink eller smycken, väntade den här personen på kungaparet vid landstigningen och höll sig sedan diskret i deras närhet. 


(se pilen) Minen var bister, blickarna forskande och hela personen utstrålade självsäkerhet och god fysik. Jag gissade på en tjej med hårda nypor, en livvakt kanske. Fast det kunde förstås också vara en vacker ung man.
Just nu diskuteras en liknande sak på VM i Berlin. Segraren på 800 m, sydafrikanskan Caster Semenya, har fått en hel världs ögon på sig. Inte för att hon var överlägsen på sträckan - utan för att man utreder om hon är en han. 

Kommentarer
Postat av: Gunilla

En hon. Lite grått vid tinningarna, alltså inte en ung människa. Ingen skäggstubb, alltså ingen han. Lite lagom mystiskt...

Jag ser min gamla lärarkollega Lena på nedersta bilden också. Kul - hon är sig lik.

2009-08-22 @ 00:08:32
URL: http://husbyggarens.webbsida.com
Postat av: Maria, Gregers

Ja jag gissar oxå på en hon, för smala axlar och inget synligt struphuvud men en vältränad sådan?

ja vacker oxå

kraaaaaaaaaaam

2009-08-23 @ 13:54:46
Postat av: Anonym

Du hade inte tillfälle att kolla in bröstmusklerna på honom eller henne?

:-)

2009-08-24 @ 17:46:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0