Blandade känslor


Vi fick ett paket från USA idag. Det innehöll bl a en CD med bilder av våra barnbarn i Los Angeles. Jättekul givetvis, och tur att det kom fram just idag. Undrar just om brevhanterarna ens hann se att det var adresserat till farmor och farfar, eller om de bara kollat på postadressen. Eller så har de lärt sig. Paket från sonens vänner har ofta skickats till Morzan and Farzan ( plus adressen förstås i engelsk tappning).
Paketet kom i rättan tid. Morzan hade tillbringat en timme hos tandhygenisten och kände sig mörbultad och irriterad. Bara det att man måste betala dyra pengar för att bli så misshandlad. Borde man inte i stället få ordentligt betalt? Dessutom påstod hon att en av mina tänder var mobil. Aldrig hört något liknande! Hade någon opererat in en telefon i min tand? Secret Service, FBI eller Säpo kanske?
Men det visade sig att tandrackaren var rörlig, gick att gunga lite fram och tillbaka. Risk för tandlossning. Inte bra alls! Läge för att deppa ihop med andra ord.
Brevet fick mig att tänka på annat. Så ett stort tack till sonen och hans familj. Ni räddade min dag. Säkert Farzans också :-)

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Va kul att få en CD med barnbarnen, den måste vi få se. Ni kan ju alltid ta med den när ni far till stan o stanna upp här för kaffe o visning



kram Syrran

2009-08-24 @ 20:40:14
Postat av: EVA

Oj så kul att få hälsningar från barnbarnen ! Och tandläkarbesök är ju aldrig kul...suck



***

KRAAAM EVA

2009-08-24 @ 21:21:59
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0