Fullt upp

En intensiv dag. Har bokat in besök hos fem klasser i åk 8 till att börja med. De ska skriva var sin deckare i vår och ville veta lite om mitt skrivande. Det ska bli riktigt kul.
Sen har jag jagat en dietist hela eftermiddagen. Inte bokstavligt förstås, men jag har försökt hitta någon som har tid att prata en stund på PRO:s hälsodag den 3 juni. Det ser ut att ordna sig. Samma sak med vår nye restaurangägare i byn. Han skulle be hustrun titta på om de kunde erbjuda någon specialitet den dagen.
Ett par av hemsidorna som jag ansvarar för ska uppdateras och utvidgas. Arbetet är påbörjat men det tar sin tid att fixa.
Farzan har kört hem husbilen och börjat vädra ut vinterodören. Dörren till kylskåpet hade fått en del mögel och sånt luktar! De friska vårvindarna ska förhoppningsvis klara av att få en fräschare doft i vår pärla.
En kaffepaus i Lusthuset unnade vi oss förstås när dottern kom på besök. Lusthuset har tinat fram nu eftersom det har gått otroligt snabbt med töandet medan vi varit i fjällen. Ikväll väntar besöket hos deklaranten. Efter det ska vi hämta en liten hundflicka som ska bo hos oss några dagar medan husse och matte förlustar sig i London.

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Vet du inte att pensionärer ska vila? "Njuta sitt otium", vad det nu kan vara... Men jag ser ju på lilla mamma som fyller 84 nästa vecka att det är minst lika fullt i almanackan som för oss som jobbar.

2009-04-22 @ 18:03:56
URL: http://husbyggarens.webbsida.com
Postat av: Maria o Greger

Och så har du en 3-kant att hämta här hos oss, kom gärna förbi på kaffe eller säg till om ni vill ha en middag, ni som verkar ha så fullt upp kanske behöver få sätta er ner till dukat bord nån gång?

kraaaaaaaam

2009-04-23 @ 09:12:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0