Gosigt

                      
Undrar just om lilla Kivi vill flytta tillbaka till en lägenhet i Luleå? Hon har jagat sädesärlor och försökt fånga fjärilar ute på gräsmattan, busat med hundkompisen och brottats i den snö som finns kvar. Och doften av våt jord, brinnande fjolårsgräs och grillmat måste vara rena himmelriket för hennes känsliga nos. Tyvärr vågar vi inte ha henne lös eftersom vi bor så nära E4, men hon har säkert en semester lika fylld av upplevelser som hennes husse och matte i London.
Hon är charmig den lilla. Vi har haft många mysiga hundar i våra dagar. Alla har varit olika personligheter. Fjällhunden till exempel brukar följa med in i sovrummet och se till att jag kommer mig i säng ordentligt när han ska sova över. Men en vovve som säger go´natt på Kivis vis har jag aldrig varit med om förr. Hon kommer fram till sängen, sätter sig på bakbenen, lägger framtassarna på täcket och kinden mot min arm. Vill tydligen gosa en stund innan hon går till sin egen bädd i vardagsrummet.

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Mysigt! Bara njut...

2009-04-26 @ 01:24:33
URL: http://husbyggarens.webbsida.com
Postat av: Börje i SofieRo

Ja du tänk vad ett djur kan förändra tillvaron ändå!

Jag känner igen Wille i att säga godnatt, men han väntar i sin bädd att jag kommer och nattar honom, sen ligger han troget vid sovrumsdörren tills jag vaknar!

Må väl vi hörs av!

2009-04-26 @ 12:07:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0