Ölgrillad

Det två "elefanterna" var en del av vår söndagsmiddag. Två kycklingar som grillats ovanpå en öppnad ölburk! Ja, du läste rätt. Kycklingarna träddes över en metallställning med en halvfull liten ölburk i. Under grillningen kokade ölet och gav smak och saftighet åt köttet. Vi kan lova att det var väldigt gott. Det tyckte också svärdotterns föräldrar och två bröder som åt med oss.
(Sonen påpekar att om du vill testa är det är viktigt att ha anrättningen på en plåt så att öl och köttsaft inte rinner ner på kolbädden)   

Kommentarer
Postat av: Carola

Är det sånt som kallas "ölmage".....?

2008-09-29 @ 18:50:47
Postat av: Syrran Christina

Säkert gott, du kan väl köpa hem två ställningar till oss :-) skulle vara spännande att prova... Ha det bra/Viklunds

2008-09-29 @ 20:16:18
Postat av: Greger

va ska man ha köttet till? räcker nog med ölen tror jag .

2008-09-29 @ 21:09:57
Postat av: Gunilla

Jamen, detta måste väl vara den perfekta rätten för mig... ;-) Jag skulle kunna tänka mig att det blir skillnad i smak om man använder Guinness till exempel. Skulle gärna testa... Kan ni inte starta direktimport av de där ställningarna när ni kommer hem? Det är säkert många här som är intresserade!

2008-09-30 @ 22:42:05
URL: http://fotofinnaren.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0