Hemlängtan

Ett tag under gårdagen längtade jag efter snö och kyla, enkla saker som mandelpotatis och falukorv, mjölk som inte berövats 99% av sitt fett och sedan hårdpastöriserats, bra böcker på svenska och sist men inte minst - tid med resten av familjen, släkt och vänner.
Jag förstår att det låter som om jag inte uppskattar allt det positiva här i Ladera, men det gör jag verkligen. Och slängen av hemlängtan gick över ganska snabbt. Nu är det snart helg och vi ska hjälpa till med att urholka pumpor och skära ut skrämmande motiv i skalet. De ska sedan "pryda" terassen på framsidan av huset. Foton lär komma framöver. 

Kommentarer
Postat av: Carola

Då blir det väl pumpa-paj av det urkarvade innehållet? Gott har jag hört sägas.

Hoppas bara inte det blir paj av pumpan?

2008-10-24 @ 20:08:27
Postat av: Greger

Ja men nog finns Vi kvar tills Ni kommer hem ! Här i bygden så brinner ljus och marchaller och sånt för den döda Carolin Stenvall ! Det har som lagt sig ett tungt täcke över Bergsviken ! Det blir väl som vanligt igen snart men Jag tror att alla är lite berörda av det som har skett . Nåja ha det nu bra där borta önskar Greger

2008-10-24 @ 20:23:49
Postat av: Gunilla

Nej, nej, nej! Inget sånt!

Njut av det solsken och den värme ni har "over there" och låt oss ha den trista, mörka, gråtunga senhösten för oss själva... Kom tillbaka när vårsolen skiner på gnistrande vita vintervidder!

2008-10-24 @ 22:55:09
URL: http://fotofinnaren.se
Postat av: Ann-Lisa

Hej underbart att se hur ni har det,men jag förstår dig ,det kanske blir för mycket av allting.kram

2008-11-01 @ 09:14:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0