The Fuddrackers


Fuddrackers är ett väldigt amerikanskt ställe i våra ögon, en kedja som grundades i Texas och som jag inte tror finns i Sverige. Just det här hade Elvis och andra kända sångare och grupper som tema. Fuddruckers har faktiskt över 260 hamburgerställen runt om i världen, de flesta med 1950-talet eller Rock´n Roll som genomgående stil.


Maten serverades inte på en tallrik utan direkt på en bricka, hamburgarna - och tillbehören som man väljer själv från en salladsbar - var mycket bra. Den största burgaren du kunde beställa var på ca ett halvkilo, men vi nöjde oss med hälften. Jag kunde dessutom dricka hur mycker Dr Pepper jag orkade ;-)  Mätta och belåtna blev vi,  fick faktiskt hamburgersshwimen efteråt.


Brandmännen i Californien är hjältar i befolkningens ögon. Fullt förståeligt som de får kämpa. Den här gruppen kom i en firetruck för att få sig ett skrovmål och de hade inget emot att bli fotade och synas på Internet. Mycket trevliga och pratsamma killar fast jag störde dem mitt i maten.

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Vi ska ha hamburgare till middag imorgon på sonens begäran. Jag kanske också skulle servera dem "open-faced" och låta var och en lägga på önskat pynt...

2008-11-22 @ 23:58:56
URL: http://fotofinnaren.se
Postat av: Gregers Maria

Men vilka baddare, om ni tänker att i ett jättemål här i Sverige så är det 150 grammare 2 st, och vem av oss äter ett sånt mål här hemma, nä tacka vetja en 90 grams ost, då är man mätt och belåten ett bra tag.

kul att se dock och man förstår ju varför så många amerikaner är så stora, men det är ju så dom säger: ALL IS BIG OVER THERE

2008-11-24 @ 19:10:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0