Black Friday


Dagen efter Thanksgiving kallas Black Friday: (Med det menas att man bör ha uppnått årets mål, siffrorna i budgeten blir alltså svarta i stället för röda) Svart = vinst.
Denna fredag är det alltså tokrea på stan, riktig tokrea alltså! Det som är allra superbilligast finns det förstås bara ett visst antal exemplar av. Redan nu köar folk utanför varuhusen, tre dagar innan rean startar! Med sovsäckar och solstolar, matinköp på snabbmatkedjor i närheten och ett glatt humör ser ungdomarna (?) till att få vara bland de första som rusar in när butikerna öppnar klockan 04.00 på fredagmorgonen.
På skoj har jag och sonens svärmor sagt att vi borde göra samma sak.. Det kunde ju vara intressant att leva lägerliv mitt i storstan, och fynd tycker väl alla om att göra.
På Nätet kan mani förväg bestämma vad man vill ha tag i, nya listor med lockvaror dyker upp varje dag. Till och med IKEA och byggvaruhuset Home Depo är med i priskarusellen.
Men det återstår att se vilken tid vi kommer oss upp ur sängen och om vi är på shoppinghumör då. Kanske blir det bara en tur upp till närbelägna Kohls för att tillfredsställa köptarmen. Alltid finns det något man inte behöver ;-) 

 

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Visserligen är jag shoppingproffs, men det där tycker till och med jag verkar för mycket! Först köa i DAGAR och sedan slita till sig prylar som man inte ens behöver. Nej tack...

2008-11-26 @ 20:34:40
URL: http://fotofinnaren.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0