Kattfisk-recept

                                              image94
I Sverige är det redan torsdag, men här har vi just ätit onsdagsmiddag och relaxar i sofforna framför TV. Hade vi varit hemma skulle nog ärtsoppa och pannkaka ha stått på menyn för morgondagen, men enligt vår veckomatsedel ska vi ha kattfisk.
Finns det någon av våra bloggläsare som har ett bra tips på hur den ska tillagas? Varken Morzan eller Farzan har någon erfarenhet av denna typ av fisk. På Internet hittar vi bara recept på grillat och soppa. Grill finns förstås ute på terassen, men det är en stor rackare, (grillen alltså) och soppa har vi haft idag. Nu väntar vi på ett bra uppslag från er....


Kommentarer
Postat av: Syrran Christina

Nu är det på gång en par recept, det ena "Lax med asiatisk smak" verkar fantastiskt gott. Det har jag skrivit ut till oss också. Man kunde gärna byta ut laxen mot kattfisk.Ha en bra dag och smaklig måltid. Kom gärna med en utvärdering efteråt om du provar receptet...

2008-01-10 @ 11:25:57
Postat av: Anonym

Och ni har fattat rätt är det inte katten som ska ha fisken.........GÖR INTE BORT er. Ha det
Birgitta o Bosse

2008-01-10 @ 17:17:39
Postat av: Anonym

kattfisk tror jag dom fiskar i norska fjordar på ett otroligt djupt vatten, när jag var med och fiskade den så tror jag dom bara kokade fisken i saltat vatten!
Hoppas att jag kommer ihåg rätt, fisken om jag kommer ihåg rätt är otroligt ful och stort huvud och rena hajtänder!
Lycka till!
Börje i Bäzika

2008-01-10 @ 21:14:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0